Vanliga frågor
Personuppgiftspolicy-Kulturcentralen.pdf
Köpvillkor-Kulturcentralen.pdf
Hur skapar jag ett konto/en användare?
Klicka på LOGGA IN PÅ MINA BILJETTER/SKAPA KONTO o sedan på SKAPA ANVÄNDARE, fyll i formuläret och klicka på SKAPA.
Du får ett bekräftelsemail skickat till den angivna e-postadressen, klicka på länken i mailet o aktivera din användare.
Hur loggar jag in?
Klicka på LOGGA IN PÅ MINA BILJETTER/SKAPA KONTO fyll i din e-postadress och lösenord, klicka på LOGGA IN.
Kan jag använda mitt gamla konto med användarnamn?
Ja har du ett gammalt konto hos oss, kan du både logga in med användarnamn och e-postadress.
Var hittar jag mina bokningar/mina biljetter?
Logga in med dina användaruppgifter och klicka på BILJETTER. Där hittar du både OBETALDA BILJETTER och BETALDA BILJETTER.
Vad gör jag om länken inte fungerar i aktiveringsmailet?
Vidarebefordra mailet till info@kulturcentralen.nu
så hjälper vi dig.
Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?
Klicka på LOGGA IN PÅ MINA BILJETTER/SKAPA KONTO och sedan på GLÖMT LÖSENORD. Fyll i din e-postadress och sedan ÅTERSTÄLL LÖSENORD. Ett mail skickas till den angivna e-postadressen med en länk som du kan använda för att återställa ditt lösenord.
Det kommer inget mail varken med aktiveringslänk eller återställning av lösenord?
Kontrollera så mailet inte ligger i skräpposten i din e-post.
Hur sparar jag en bokning (för senare betaling)?
För att kunna spara en bokning måste du ha en användare/konto. Sök upp arrangemanget, klicka på BOKA/KÖP på valt datum, klicka på LOGGA IN, välj priskategori, antal och klicka i vald plats i salongsplanen (om det är numrerat) och sedan på SPARA BOKNING.
Hur lång tid har jag på mig att betala/hämta ut mina biljetter?
Är arrangemanget mer än en vecka fram i tiden, har du 7 dagar på dig från det du bokat att betala/hämta ut dina biljetter.
Ligger det närmre i tiden, är sista datum för betalning/hämta ut dina biljetter 3 dagar före arrangemanget.
Varför kan jag inte spara en bokning till morgondagens föreställning?
Fram till 72 timmar innan föreställningen börjar kan du spara bokningar för senare betalning, och efter det kan du endast köpa biljetter direkt.
Varför kan jag inte köpa biljetter till föreställningen om 1 timme?
Du kan köpa biljetter fram till 2 timmar innan arrangemanget på nätet om inget annat anges. Har vi öppet i butiken kan du fortfarande komma ner till oss på Södra Förstadsgatan 18, Malmö och köpa biljetter.
Hur köper jag en biljett?
Sök upp arrangemanget, klicka på BOKA/KÖP på valt datum, välj priskategori, antal och klicka i vald plats i salongsplanen (om det är numrerat) och sedan på GÅ TILL BETALNING. Fyll i formuläret (om du inte är inloggad/har ett konto), kryssa i rutan "Jag godkänner köpvillkoren samt personuppgiftspolicyn" och klicka på NÄSTA.
Välj betalningsmetod (Betala direkt, Få först-Betala sen eller Dela upp), fyll i de uppgifter som krävs (beroende på vald betalningsmetod) klicka på BEKRÄFTA.
Köpet är nu klart, och du får upp en vy med både biljettlänk och PDF biljett.
Dessa skickas även med e-post till den e-postadress du har angivit.
Har du varit inloggad när du gjorde ditt köp, hittar du även biljetten när du är inloggad under BILJETTER.
Varför går mitt köp inte igenom?
Prova att välja en annan betalningsmetod i Klarna. Andra anledningar kan vara att kommunikationen med banken inte fungerar tillfälligt. Försök igen lite senare.
Jag har ingen skrivare, måste jag skriva ut min biljett?
Nej. Har du en smartphone, kan du istället klicka på biljettlänken i din telefon och visa din digitala biljett vid entrén.
Har du gjort ett inloggat köp, hittar du alltid biljettlänken under din inloggning. Där hittar du även en PDF biljett i utskriftsformat.
Har du gjort ett oinloggat köp, klicka på biljettlänken du fått via mail. PDF biljetten bifogas även i detta mail.
Jag har ett presentkort, hur betalar jag med det?
När du ska betala dina biljetter klickar du på "Lös in presentkort" och fyller sedan in presentkortskoden i rutan (16 tecken).
Beloppet räknas av från det du ska betala och du klickar sedan på "Gå till betalning".
Är ditt presentkort på en högre summa än ditt köp, utfärdas ett nytt presentkort på den resterande summan.
Du får då en länk mailad till dig med ditt nya presentkort.
.